Start  /  Jak kupować?  /  Regulamin

 

Wydawnictwo KARABELA D. Chojnacka, dostępne pod adresem www.karabela.waw.pl, z siedzibą przy ul. Ogrodowej 8 lok. 87, 00-896 Warszawa, posiadające numer NIP: 527-171-74-74, REGON: 140626604, działa na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta m.st. Warszawy pod nr. 431832

Prowadzimy wysyłkową sprzedaż towarów. Dokonanie zakupu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.

Zamówienie

1. Wszystkie informacje o cenach towarów oraz kosztach wysyłki znajdują się na podstronie: Aktualna oferta. Ceny podane w złotych polskich są cenami brutto - zawierają podatek VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie i wprowadzania nowych towarów do oferty.
Do każdego zamówienia doliczane są koszty wysyłki. Doręczenie towaru odbywa się listem poleconym lub paczką w wybrany przez Państwa i określony w zamówieniu sposób: wysyłka ekonomiczna lub priorytetowa. Doręczenie realizujemy za pośrednictwem Poczty Polskiej.

2. Podane koszty wysyłki dotyczą jednego egzemplarza/sztuki. Przy zamówieniu kilku sztuk, koszty przesyłki liczone są indywidualnie. W przypadku zakupów powyżej 10 sztuk (np. koszulek przez grupy rekonstrukcyjne) – wysyłka bezpłatna pocztą ekonomiczną.

3. Zamówienia prosimy wysyłać na adres:  Po złożeniu zamówienia otrzymacie Państwo e-mailem informację o jego przyjęciu oraz o pełnych kosztach zamówienia: cena towaru + koszty wysyłki. Mogą Państwo wybrać rodzaj doręczenia – przesyłka ekonomiczna lub priorytetowa.

Płatność

4. Po potwierdzeniu przez nas zamówienia dokonujecie Państwo przedpłaty dowolnym przelewem (internetowym lub tradycyjnym) na nasz rachunek bankowy:

MultiBank 19 1140 2017 0000 4802 0590 8381. Kupujących, którzy dokonują przelewu za pośrednictwem Poczty Polskiej prosimy o poinformowanie nas o tym, gdyż przelewy pocztowe dochodzą czasem z dużym opóźnieniem. Na wpłatę czekamy 14 dni. Po tym terminie zamówienie zostanie anulowane.

5. Jako płatnik VAT na życzenie kupującego możemy wystawić fakturę VAT. Po dokonaniu zakupu prosimy o przesłanie niezwłocznie niezbędnych danych do faktury.

Realizacja zamówienia

6. O fakcie wpłynięcia płatności na nasz rachunek i wyekspediowaniu przesyłki informujemy Państwa e-mailem. Towar wysyłamy bezpiecznie zapakowany: np. książki i kalendarz w mocne kartony, a pozostałe artykuły w koperty tekturowe. Możliwy jest też odbiór osobisty w siedzibie firmy po wcześniejszym umówieniu terminu.

7. Czas oczekiwania przez Państwa na przesyłkę zależy od wybranej formy doręczenia. Czas oczekiwania = czas realizacji przez naszą firmę + czas doręczenia przez Pocztę Polską. Dokładamy wszelkich starań, aby przesyłka została przez nas wyekspediowana w dniu zaksięgowania Państwa przelewu na naszym rachunku bankowym, jednak nie później niż w ciągu 48 godzin od tego momentu. Czas doręczenia przesyłki przez Pocztę Polską (na terenie Polski) wynosi zgodnie z jej regulaminem 3 dni robocze. Prosimy pamiętać o podaniu na przelewie prawidłowych danych adresowych, w tym kodu pocztowego..

Zwroty z tytułu odstąpienia od umowy

8. Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.), kupujący, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od wydania rzeczy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Nie przyjmujemy informacji o zwrocie drogą elektroniczną i telefoniczną.
Zgodnie z artykułem 5. Ustawy przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:
1) o charakterze ciągłym lub okresowym, zawieranych na podstawie oferty sprzedaży lub przez odwołanie się do ogłoszeń, reklam, cenników i innych informacji skierowanych do ogółu albo do poszczególnych osób, jeżeli konsument mógł uprzednio zapoznać się z treścią otrzymanej oferty lub informacji pod nieobecność drugiej strony umowy, a zarazem w tej ofercie lub informacji, jak i w umowie zastrzeżono prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni od dnia jej zawarcia,
2) sprzedaży artykułów spożywczych dostarczanych okresowo przez sprzedawcę do miejsca zamieszkania konsumenta,
3) powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego, o wartości przedmiotu umowy do równowartości 10 EURO,
4) o prace budowlane,
5) dotyczących nieruchomości, z wyłączeniem usług remontowych,
6) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach emerytalnych, oraz reasekuracji,
7) dotyczących papierów wartościowych oraz jednostek uczestnictwa w funduszach powierniczych i inwestycyjnych (usługi inwestycyjne).

9. Zwrot jest możliwy tylko w przypadku, gdy towar jest w oryginalnym opakowaniu, nie był używany, kopiowany ani nie został w żaden sposób zniszczony. Zwracany towar należy odesłać w ciągu 14 dni od momentu podjęcia decyzji o odstąpieniu od umowy na adres:
KARABELA D. Chojnacka
ul. Ogrodowa 8 lok. 87
00-896 Warszawa

Zwrot należności nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania zwracanej przesyłki przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zwracającego lub przekazem pocztowym na adres wskazany w zamówieniu. Koszty ew. przekazu pocztowego oraz koszty poniesione na dostarczenie towaru do nas nie podlegają zwrotowi, lecz obciążają zwracającego.

10. Nie przyjmujemy przesyłek pobraniowych.

Reklamacje

11. Jeżeli po otrzymaniu towaru znajdziecie Państwo w nim wady lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy (patrz pkt 13) lub towar będzie niezgodny z zawartą umową, powinni Państwo zawiadomić nas o zaistniałym fakcie pisząc na adres:

KARABELA D. Chojnacka
ul. Ogrodowa 8 lok. 87
00-896 Warszawa

Prosimy o dokładny opis reklamacji oraz podanie adresu do wysyłki. Prosimy o poinformowanie nas także e-mailem na adres album@karabela.waw.pl o reklamacji. Rozpatrzenie reklamacji zazwyczaj wymaga dokonania oględzin reklamowanego towaru, dlatego zaleca się odesłanie reklamowanego towaru jednocześnie ze składaną reklamacją. W przeciwnym wypadku termin rozpatrzenia reklamacji może się wydłużyć. Prosimy o dołączenie do reklamacji także kopii faktury VAT (jeśli została wystawiona). Koszty związane z odesłaniem reklamowanego towaru zwracamy zaraz po uznaniu reklamacji. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od ich doręczenia na wskazany powyżej adres firmy. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli okaże się to niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania nakładu książki), zwrócimy Państwu równowartość ceny produktu.

Reklamacji nie podlegają wszelkiego rodzaju przypadkowe lub celowe uszkodzenia mechaniczne, a także uszkodzenia spowodowane niedbałym i niewłaściwym użytkowaniem.

12. Nie przyjmujemy przesyłek pobraniowych.

13. Nie ponosimy odpowiedzialności za towar od momentu dostarczenia go firmie doręczającej – Poczcie Polskiej. Wszelkie roszczenia z tytułu uszkodzenia przesyłki przyjmujemy tylko i wyłącznie wraz z załączonym protokołem szkody Poczty Polskiej. Zachęcamy do skorzystania z prawa do sprawdzenia zawartości przesyłki w obecności pracownika poczty.

14. W przypadku, jeśli przesyłka z winy Poczty Polskiej nie dotarła do adresata, na Państwa życzenie składamy reklamację w urzędzie pocztowym, z którego nastąpiła wysyłka. Czas rozpatrzenia reklamacji przez Pocztę Polską wynosi 30 dni.

15. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy KC i innych ustaw.

16. Powyższy Regulamin obowiązuje od dnia 1 marca 2012 i w przyszłości może ulec zmianie.